Thursday, July 9, 2009

Tiba harinya..

Istima' memulakan peristiwanya...

Menurut hubby aku tadi istima' telah menjangkau ratusan ribu orang yang hadir...subhanallah...
dan pastinya ianya menjadi perhatian dari pelbagai pihak...meskipun aku tiada di situ menurut sumber2 yang diceritakan oleh hubby aku..sungguh hebat. dan amat teruja. berada di situ...sampai khabarnya heli pihak TV3 berlegar2 di udara, barangkali membuat liputan...atau mereka takjub dengan perhimpunan yang terlalu ramai...

Namun, bagi kita yang buat usaha agama ini bukan ramai atau besarnya istima'ini (membuatkan kita takjub )tetapi tujuan dan kenapa perhimpunan ini diadakan...dan isi2 di dalamnya...dengan kehadiran maulana2 yang datang dari jauh2 untuk bersama2 membawa kepada satu fikir iaitu fikir atas usaha agama, fikir nabi (kerisauan baginda saw) terhadap umat2nya...umat akhir zaman... benar, kita telah menyaksikan di hadapan mata kita..selangkah keluar ke pintu rumah telah terhidang di hadapan kita pelbagai kemungkaran menari2, terkinja2...bersarang dan bercorak di sekeliling kehidupan kita..yang amat menakutkan kita...zalimnya aku...tak buat dakwah kepada orang di sekliling kita...Ah! Berapa kali sangat kita cakap dakwah....dan di tempat atau masa manakah kita bercakap tentang dakwah? Banyak2lah kita baca zikir nabi Yunus tu dan istigfar...betapa kita zalim terhadap diri kita....asbab, istima' besar ini, dan doa orang2 alim moga Allah makbulkan permintaan kita....asbab istima' menjadi keberkatan kepada seluruh kehidupan kita sebagai hamba Allah swt...Amin..

3 comments:

Ahliahnizam said...

Assalammuakaikum wrt wbt ...

Malam tadi anto cik age epot .. nak gi ijtima' :D

Ya Allah, jadikan pengorbanan & susah payah mereka2 yg datang itu sebagai asbab hidayah tersebar seluruh alam .... amin

Anonymous said...

Saya baru balik menghadiri ijtimak ni...

Semoga nasihat2 ulama dijelmakan dalam tindakan dan amalan dalam kalangan usahawan agama.Semoga hidayat tersebar ke seluruh alam asbab pengorbanan mereka yang keluar jalan Allah.

p.s.: Saya skrg tengah online kat Golden Lounge, KLIA... tunggu flight.

p.p.s.: Ehh.. Ada jugak ke orang tabligh yang naik flight business class? :-) Ingatkan orang tabligh ni tinggalkan dunia kerana kejar akhirat...

Reza said...

Karkuzari dari jemaah Palestin yg keluar 1 bulan di Malaysia. mereka datang tempat saya di Ipoh, Taman Meru.

antara karkuzari mereka, mereka2 ni tinggal dlm kawasan Hebron, iaitu betul2 dalam tembok. Ada sorang tu, belakang rumah dia,memang pintu dapur ngadap tembok.

Mengikut mereka, di sana, walaupun mereka duduk dlm kepongan Yahudi laknatullah, namun, bagi umat islam yang benar2 amal agama, dan beriman dengan penuh yakin, dan ada buat usaha iman, Masturat2 yang usaha atas iman dan amal serta tututp aurat yg sempurna, bila nak di buat inspection, makanya, tentera Yahudi lelaki ni, jgn kata nak periksa masturat2 tu, pandang pun taknak. Sebaliknya, mereka suruh tentera perempuan mereka yang buat pemeriksaan.

Allah pelihara masturat2 yg tutup aurat yg sempura dan beriman amal ikut cara nabi s.a.w,even thou mereka berada dalam kepungan musuh sekalipun.

manakala lelaki yang buat usaha atas iman dan amal pula di sana, Rabbai (pendeta2 yahudi) ni sendiri akan halang tentera yahudi dari cuba berbuat sesuatu kepada karkun. Kiranya, memang tak di sentuh lansung le.

Ni karkuzari bukan dengar dari org malaysia yg pergi keluar sana, tapi saya dengar sendiri dari orang yg duduk sendiri dlm tembok israel,masa saya nusrah bawa jemaah ni bayan masturat kat morhala kami.

jadi, kesemua penyelesaian kesusahan, hanya ada dlm iman dan amal sahaja. Samapikanlah berita gembira ini pada masturat2 kawasan puan. bergembiralah kerana kita di pilih Allah untuk sama2 buat kerja, dan bagi masturat, sebagai tulang belakang suami yg buat kerja. jazakallah