Wednesday, February 2, 2011

Datangnya musim berbeza..2011

Bismillahirrahmanirrahim...

Hati terpanggil lagi untuk muncul, tahun demi tahun menyalin diri, aku masih di sini dengan harapan mencakar gunung namun kaki tersangkut di akar uji. Aku perlu letak keazaman dan korban rasa serta perasaan lagi. Syukur terbit pada nafas yang dalam, kutarik dan kuhela panjang-panjang. Ya, Allah segala puji bagiMu. Engkau pilihlah aku lagi.

Mereka yang pergi telah kembali, kembali membawa khazanah ilmu sambil titis2 lalu masuk ke jiwa yang sudah hampir kontang. Begitulah halnya, abang ipar dan birasku baru wapsi Dis 2010 lepas, awalnya hasrat ingin ke India(masalah visa) tapi syura KL putus terbang ke Bangladesh seramai 6 couple ke sana dengan hasrat sebarkan dakwah. Walaupun tak mudah, tapi karkuzari yang dibawa pulang sangat2 mengesan jiwa aku yang tekun mendengar. Dengan karkuzari yang terpancur keluar dan jasbah yang ada membuatkan jiwa aku kian berkobar2 agar Allah pilih aku lagi untuk keluar di jalan Allah swt. Tinggi harapan aku!

November 2011, genaplah 3 tahun dan tirai nisab aku mula terbuka memberitahu tahun ini aku dengan sangat2 jelas aku harus menyahut dan mengorak selangkah lagi untuk ke negara jauh (2 bulan), moga Allah pilih aku, paling tidakpun semoga Allah pilih aku keluar negara jiran. Bagi aku terpenting maksud aku keluar. 'Keluar untuk ajak manusia kembali kepada yang hak dan ada usaha dalaman', pesan aku kepada diri aku berkali-kali.

Hadirnya nisab aku tahun ini membuatkan jadual tahunan aku menjadi pendek dek kerana sekarang aku mula menghitung hari,menyusun strategi, melakar agenda sehingga ke tahun hadapan (dengan izin Allah). Semoga dengan apa yang ada masa sekarang akan meningkatkan perkara yang bakal berlaku hari2, untuk dibawa ke hari hadapan.Insyaallah! Wasalam.

1 comment:

abu zarim said...

masyaAllah,,,tggi azam kan,,,semoga Allah terima