Wednesday, January 28, 2009

Langkah Pertama Aku Berkata

Setelah hampir 3 tahun aku kehilangan kata.. dalam aku sibuk mencari dan tercari-cari..kini aku kembali menulis blogku... dalam erti kata lain..aku mencipta wajah baru...aku sendiri pun tak tahu kenapa aku mengambil masa 3 tahun untuk menulis kembali ke dalam blogku yang sepi..

Barangkali dengan komitmen terhadap keluarga...dan kekangan masa membuatkan aku melupakan tulisan2 aku...aku memang suka menulis dan aku cemburu kepada orang yang sentiasa menulis...apabila aku membaca emel2 dari teman2 yang lalu dan aku buka blog mereka ada terlalu banyak cerita tentang mereka di masa lepas dan masa2 sekarang semua mereka rakamkam dalam tulisan2 mereka. Sehinggakan sebenarnya mereka tak tahu pun aku mengikuti perkembangan hidup mereka. Mereka tak tahu tapi aku tahu!

Sebenarnya setiap kali aku ingin hantar komen tentang kegiatan mereka tapi bagai ada yang menghalang untuk aku berhubung... barangkali dunia yang aku cipta nyata berbeza dengan mereka2.

Biarlah aku akan sentiasa mendoakan teman2 seperjuangan aku yang dahulu akan terus diredhai Allah swt. Aku ada matlamat, visi yang sedang terlaksana..moga Allah sentiasa pelihara hamba-Nya...Hidayat seluruh alam...Amin.

Pagi ini, aku bukan nak bercerita tentang siapa aku...aku cuma hamba Allah swt dan umat Muhammad Rasullullah saw yang sedang belajar untuk mengamalkan sunah2nya serta perjuangannya. Acapkali kita membaca atau mendengar kita kisah2 nabi atau kisah2 sahabat adakah tersentuh di hati kita...betapa perjuangan baginda saw itu amat tinggi..aku setiap kali membaca kisah2 sahabat@sahabiah aku pasti sebak...kalian bagaimana? Adakah tersentuh?

No comments: