Tuesday, November 24, 2009

Sekali mata berkerdip...




Sejujurnya
, iman semakin lemah dengan kesibukan takaza dunia...sifat alpa sering datang dalam diri kita sebagai manusia..ia akan datang walau hanya sekali kedipan mata...alpa..alpa..aku menggeleng-gelengkan kepala...mengeluh dan merengus..serta merungut-rungut sendiri..
Ya Allah...ya Allah, jauhkanlah aku yang selalu dalam kelalaian dan kealpaan. Kemanisan dunia hanya datang seperti sekali kedipan mata..tapi, ia amat-amat dan cukup-cukup meratah setiap masa aku.. aku melebihkan hal-hal dunia dari hal2 agama...astafirrullah al-azimm..astafirrullah al azimm...astafirrullah al-azimm!!!

Namun, Allah sentiasa memberi bukti betapa DIA Maha dalam segala-galanya. Allah Maha Pengasih dan Maha Penyayang..Allah menyayangi kami, maka cuti sekolah ini DIA tetap memilih hubby aku untuk keluar 40 hari..untuk duduk2 di rumah-NYA, untuk berada dekat-dekat dengan diri-NYA, beramal dengan-NYA.. mengingati-NYA dengan setiap kedipan mata..kerdip..kerdip dan terus berkerdip sambil lidah basah mengait-ngait zikrullah, sambil ayat-ayat suci mengalir di telinga-telinga yang mendengar...sambil setiap hembusan nafas seiring berdakwah tentang kehebatan Allah yang amat-amat payah untuk kita keluarkan dari mulut kita berbanding dengan cerita-cerita kehebatan dunia...yang setiap kerdipan mata dan setiap lidah melenggokkan alunannya akan berkata tentang hebatnya kehidupan si polan-si polan, besarnya jasa si polan- itu kepada negara, kepada apa yang dia hasilkan, kepada apa yang dia rencanakan.. tapi, untuk bercakap jasa kita kepada Allah, untuk menggembirakan Allah..apalah yang telah kita capai? Apakah kehebatan amalan kita untuk memuaskan hati-NYA?

Selepas dimesyuaratkan route hubby diputuskan ke Kedah..kali ni, hubby aku bersama jemaah istimewa..jemaah bisu..moga ia menjadi asbab hidayat...amin.

1 comment:

ahlia azharjaafar said...

Tahniah. Minta doa utk sy seklrg ye.