Wednesday, July 20, 2011



Salam ukhuwah assalammualaikum,




23 Jun 2011 lalu, dengan rutin aku menghantar puteri2 ke sekolah di waktu awal pagi, dengan kuasa Allah swt jua setiap yg terhimpun di muka bumi Allah telah direncana dengan baik sekali, apa jua yang datang itulah tanda setiap peringatan demi peringatan Allah berikan utk tingkatkan tawajuh dan keyakinan kita Allah jualah pencipta takdir (qadha dan Qhada').

Itulah yang terjadi kepada aku di kala, kereta sudah berhenti di pagar rumah deringan handset membantutkan aku utk membuka pintu kereta, panggilan ipar kuterima meminta aku menghantar surat permohonan cuti 2 bulan pedal yg ada dlm kereta aku ke rumah abang ipar aku, dalam gesa aku menuju ke rumahnya yang ambil masa 10 minit. Ketika dalam perjalanan pulang, entah apa yang akufikirkan, entah apa yang menghalang pandangan aku, aku tersasar lalu menghentam kereta di selekoh ketika aku hendak membelok ke kanan jalan. Subhanallah! Allahhu akhbar! Dentuman kuat yang aku nampak pemandu di depan aku terpaku, aku panik melihat Hanin puteri bongsuku tergolek di seat, tertegun seketika,aku menenangkannya. Aku reverse sedikit, kereta senget ke kanan, tayar terkeluar, remuk bumper. Allah!

Kereta Iswara depan aku remuk sebelah kanan, radiatornya pecah! Alhamdullillah pemandunya tidak apa2, cuma terhantuk kepala. Berkali2 aku mohon maaf, kerana silap itu datang dari aku.
Bahu kanan, kaki kanan aku dan tengkuk sakit akibat hentaman, syukur Hanin tidak apa2.
3 minggu kereta di bengkel, siap Sabtu lepas dan kesannya aku masih trauma drive sehingga hari ini.

Tak tahulah! Asbab musibah itu cuti abang ipar aku LULUS, dan sekarang jemaahnya sudah seminggu lebih bergerak di Seremban, N9. Paling menggembirakan juga semalam, khabar abang ipar aku yang tua visa ke India dapat 3 bulan! Al-hamdullillah, hanya 2 orang sahaja yang lepas untuk ke India, dengan keadaan insiden letupan di Mumbai, pastilah agak payah untuk bentuk jemaah ke sana!

Aku masih ingat, tahun 2008 lepas ketika aku keluar masturat di India insiden letupan juga berlaku di Mumbai. Aku dan hubby kena lebih tawajuh nampaknya, khabarnya insiden itu 2 bulan kemasukan ke India disekat! Moga mesyuarat Nizammuddin, India bulan Sept 2011 ini, dapatlah hubby aku turun nanti, tiket sudah beli, passport x perlu renew, sekarang harap2 visa menjadi penentu!

Apa jua yang berlaku, semua dalam perancangan Allah swt belaka, dengan tawajuh dan ikhtikad yang benar dan pengharapan yang tinggi insyaallah, Allah jualah yang menentukannya! Amin..

No comments: