Friday, January 20, 2012

2012...

Assalamualaikum,

Dengan rasa cinta dan kasihku kepadaMu ya Allah..

2012: Merupakan satu titik baharu dalam aku dengan semangat & visi yang tidak dapat aku kongsikan di sini tetapi hanya dapat memberikan 'rasa' yang aku bersyukur walaupun kesempatan dan ruang yang ada tersangat sempit dan terbatas.

19/11/2011: Tarikh keramat buat aku yang merasakan ia sangat keramat bilamana aku menjadi seorang Puan 12 tahun yang lalu. Itu adalah anugerah tercantik yang aku senaraikan dalam kehidupan aku sepanjang aku berada di muka bumi Allah Yang Hebat! Namun, bukan itu sahaja yang aku ingin aku kongsikan tetapi tarikh ini memulakan lagi langkah aku berada di JalanMu ya Allah dengan kau mengutuskan aku terbang ke bumi Padang, Sumatera Barat, Indonesia selama 40 hari.

Begitulah ketetapan Allah yang kita tidak dapat mengubahnya walaupun sedikit. Dalam persiapan aku nak berangkat ke KL dengan sakit kepala yang melampau, aku gagahkan juga untuk menyiapkan segala keperluan diri dan puteri2 yang akan ditinggalkan di tempat adik perempuan aku.

Perjalanan hidup kita ini, begitulah kan. Dengan beberapa helai pakaian dan serba sedikit kelengkapan maka aku tinggalkan segala2nya. Rumah, kereta, kampung halaman dan puteri2 aku dengan jiwa yang terpana. Itulah kehidupan. Dan, matinya kita tanpa membawa apa2 pun sekadar apa yang ada di tubuh kita dengan mengheret segala amalan baik ataupun buruk. Itu sahaja.

~~~ bersambung nanti ~~~

No comments: