Thursday, April 23, 2009

Sabtu lalu, aku ke Puncak Alam, rumah adik aku yang baru sebulan lalu bernikah, aku bawa mak sekali. First time, aku masuk ke Puncak Alam ni, jemu betul perjalanan menuju ke rumah adik aku ke Astana 2. Apapun, aku suka environment di sekeliling penuh kehijauan dengan keindahan gunung-ganang.

Rupanya sepupu hubby aku ramai yang tinggal kat area situ, sempatlah kami pergi ziarah. Kami sekeluarga tidur semalam di situ, kemudian, esoknya awal pagi aku ke Putrajaya..bawa anak2 berjalan...sebelum tu, aku sempat ziarah rumah rakan seusaha yang aku kenal kali pertama ketika keluar India 40days hari tu, sesat juga ler kami melilau mencari rumah dia kat Putrajaya tu.. aku sempat jumpa sekejap sebab dia nak hantar kakak iparnya ke KLIA, akan berangkat ke Indonesia.

Kemudian, after solat zohor di masjid Putrajaya tu, kami menuju ke Nilai...saja cuci2 mata di sana, nak ikram orangtua..asyik sebut nak ke Nilai 3 tu...dalam 3 jam kami di sana, kami pusing semula menuju ke Shah Alam menuju ke rumah abang ipar aku pulak, di situ kami tidur semalam kepenatan.

After subuh, kami bergerak menuju ke KL, rumah kakak aku terletak di Ampang, di situ kami bertenggek sampai jam 2.00ptg. Sebelum berangkat ke Ipoh, kami singgah di Jinjang anak2 abang ipar aku ada di situ..sekarang dah lebih 20hari mereka di Sabah, al-hamdullillah anak2 mereka sihat. Lepas tu, kami bergerak ke Bandar Baru Selayang rumah Mak Tih aku, ziarah opah aku yang uzur benar dah...usia dia dalam 80 lebih.. kemudian kami bergerak terus pulang ke Ipoh dalam kepenatan yang amat sangat tapi macamana pun aku berpuas hati sebab dapat ziarah saudara mara yang dah lama aku tak jumpa...

3 comments:

azharjaafar said...

Dah dekat le tu ngan rumah sy. Desa Jaya, Kepong. Senang2 kalo dtg KL lg singgah le.

Ahlia Azhar

UmmuNurul said...

Azharjaafar,

Jazakillah atas jemputan tu, insyaallah jika ke sana lg kami akan singgah. Kirim salam saya pada ahlia tuan.

UmmuNurul said...

ahlia azharjaafar,

Salam...saya pernah juga keluar ke KK,Sabah masa tahun 2003, pragnent anak ke-3, masa tu baru 2bulan kandungan...saya keluar 10hari..semua jemaah from Perak..seronok gak..banyak kenangan saya keluar di sana..masa tu kami keluar bersama dengan Syura Ipoh, Hj.Zainal sekarang dah arwah...

P/S: sedikit salah faham, saya minta maaf, sebab ingatkan hubby saudari yang beri komen rupanya saudari..minta maaf di atas kesilapan saya....semoga kita akan dapat sama2 beri pandangan dan komen bersama khususnya dalam usaha agama ini..