Monday, February 2, 2009

India oh India...

Entah bila lagi aku dapat menjejakkan kaki di sana, kuasa hanya dalam genggaman Allah SWT.

Route pertama aku, bermula di Supela, Islamanagar, Bhillai. D sini, kehidupan orangnya sederhana sekali..sesampainya kami di situ disambut seorang wanita tua yang kami gelar dia Nanny, kurus orangnya dan lembut wajahnya. Menjadi kebiasaan orang India mereka ipar, biras tinggal sebumbung dengan mertua apabila telah berkahwin. Jadi dalam rumah ini terdapat dua menantu, seorang hanya tahu bahasa dia urdu, dan seorang boleh sikit2 berbahasa Inggeris..alhamdullilah dapatlah jugak kami bercommunicate. Di rumah inilah kami mula belajar bercakap dalam bahasa urdu..maksudnya cakap dakwah...seronok..ketawa dibuatnya takut sebutan tak betul..wakak wakakkak..



Di sini, kami 2 hari sahaja..ramai jugak yang nusrah jemaah kami hampir 60 orang yang hadir..walaupun mereka tak faham apa yang kita ckapkan, tapi apabila aku dan jemaah lain mula bercakap mereka akan dengar dengan tawajuh dan ada yang menangis..sod...sod..aku pu sebak..

2 comments:

UmmuSarah said...

Assalamualaikum,

Hmmm, rasenya mcm kenal ekk! ALhamdulillah, bertambah le kawan keme kat dunia maya ni...hehehe
Kalau di alam nyata tu mmg susah nak berjumpa. Walau tak jauh mana tempat kita berdua. Tp, dah Allah takdirkan kita bertemu di sini juge. Seronoknya.

Cemburunya dengar karkuzari kawan2 yg dpt kluar 40 hari. Alhamdulillah...Allah pilih, semoga lepas nie, semakin meningkat usaha2 di Ipoh ...AMin. Tolonglah doa2kan utk akak sama ye. Amalan lemah...setakat azam je tinggi.

ummi said...

Salam,
Alhamdulillah dapat keluar 40H di India. Doa untuk yang berazam dan belum lagi dapat ni.

keluar dengan org Perlis, sapa yek?

Minta untuk linkkan ke blog saya.

Alhamdulillah, dapat lagi jumpa isteri karkun di alam cuber ni.