Thursday, February 5, 2009

Inilah puteri2 aku...


Allah belum bagi aku anak lelaki..tapi aku syukur...dulu aku sedih gak..sebab.. Allah uji aku cam ni...tapi...apabila aku terbaca hadith ni aku jadi syahdu dan bersyukur pada Allah swt.

Dari Abu Said Al-Khuderi r.a meriwayatkan bahawa baginda Rasullullah s.aw bersabda: Barangsiapa mempunyai tiga orang anak perempuan atau tiga orang saudara perempuan, atau dua orang anak perempuan atau dua orang saudara perempuan lalu dia menjalin hubungan yang baik dan melaksanakan segala hak-haknya dengan penuh ketakwaan kepada Allah swt, maka baginya adalah syurga.(HR.Tirmizi)
MUNTAKHAB AHADITH( hal.560.)

Jadi kepada sesiapa yang dikurniakan anak perempuan ramai cam aku...tetaplah bergembira dan bersyukur. Setiap sesuatu yang Allah jadikan ada alasannya..




1 comment:

UmmuSarah said...

SubhanAllah,

puteri2 4 beradik ni mmg semuanya comel2 belaka. Takpelah belum ada anak lelaki lagi. Insya ALlah, ada rezki, pasti ALlah kurniakan bila masanya bersesuaian. Akak pulak rasa teringin sgt nak ada baby girl. Walau apa2 pun anak lelaki atau perempuan, masing2 ada kelebehinannya.